کد خبر: 1212848
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۰
یکی از انتظارات طبیعی از حکومت اسلامی مثل هر حکومت دیگری «تأمین امنیت» و جلوگیری از هرج و مرج اجتماعی است

 جوان آنلاین: حجت‌الاسلام احمدحسین شریفی در کانال تلگرامی خود نوشت: یکی از انتظارات طبیعی از حکومت اسلامی مثل هر حکومت دیگری «تأمین امنیت» و جلوگیری از هرج و مرج اجتماعی است. یکی دیگر از وظایف حکومت اسلامی مثل سایر حکومت‌ها «تأمین مایحتاج عمومی» مردم است: نیازمندی‌های درمانی، بهداشتی، غذایی، آموزشی و امثال آن. تا اینجا تفاوتی بنیادین میان وظایف حکومت اسلامی و غیراسلامی وجود ندارد. مهم‌ترین وجه تمایز حکومت اسلامی از غیراسلامی در این است که اساساً فلسفه وجودی حکومت اسلامی، «تأمین مصالح معنوی مردم» و زمینه‌سازی برای «تکامل روحی و معنوی» مردم و «تقرب انسان به خدا» ست در حالی که فلسفه غایی تشکیل حکومت از نگاه غیراسلامی و غیرالهی، نهایتاً «تربیت شهروندان آرام و راضی و شاد» است. 
به تعبیر امام خمینی (ره): «حکومت اسلام مثل سایر حکومت‌ها نیست. سایر حکومت‌هاى مادى... فقط کار به این دارند که نظم مملکت خودشان محفوظ باشد و کسى... ظلم [و]تعدى به دیگرى نکند، اما اسلام و حکومت‌هاى الهى این جور نیستند... اسلام و همین طور سایر حکومت‌هاى الهى و دعوت‌هاى الهى به تمام شئون انسان از آن مرتبه پایین، مرتبه درجه پایین تا هر درجه‏اى که بالا برود، همه این‌ها را سر و کار با آن دارد. مثل این حکومت‌ها نیست که فقط به باب سیاست ملکى کار داشته باشند؛ همانطورى که سیاست مملکتى دارد اسلام، یک احکام معنوى دارد؛ یک حقایق هست، یک معنویات هست.» ‏ 
امام خمینی (ره) در تاریخ ۸ خرداد ۱۳۵۸ در ضمن یک سخنرانی می‌فرماید: «اسلام براى تأمین علف نیامده است! اسلام براى تأمین معنویات آمده است. همه‏اش فریاد از مادیات نباشد؛ برخلاف مسلک اسلام است. معنویات اگر تحقق پیدا کرد، مادیات معنوى مى‏شود و به دنبالش هست. اسلام مادیات را به تبع معنویات قبول دارد؛ مادیات را مستقلاً قبول ندارد. اساس معنویات است. یک کشور با معنویاتش کشور است.»
در ضمن یک سخنرانی در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۶۳ در جمع مردم و مسئولان می‌فرماید: «ما مى‏خواهیم دست ظالم‌ها را کوتاه کنیم ان‌شاء‌الله و مى‏خواهیم که قدرت‌ها را سرکوب کنیم و پایشان را از این بلاد مسلمین کوتاه کنیم ان‌شاء‌الله. همه این‌ها مقدمه این است که یک آرامشى در این بلاد پیدا بشود و دنبال این آرامش یک سیر روحى پیدا بشود، یک هدایت به سوى خدا پیدا بشود. آن چیزى که اساس است سیرالى‌الله است، توجه به خداست، همه عبادات براى اوست. همه زحمات انبیا از آدم تا خاتم براى این معنا هست که سیر‌الى‌الله باشد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار